piątek, 23 lipca 2010

Drewniana karczma

Domów które można wykonać z drewna jest bardzo dużo. Tzn chodzi mi o zastosowanie tych domów a nie sam fakt że są to domy drewniane. Pięknym budynkiem są karczmy drewniane których nie ma w naszym kraju dużo. Karczma kojarzy nam się z zajazdem w którym można przenocować i dobrze zjeść. Prawda, takie miejsca bardzo łatwo spotkać przy ruchliwych, krajowych drogach. Nie są to jednak domy z drewna które budowane są jako piękno budowlane lecz jako dom który można tanio i szybko postawić. Nie nazywam przydrożnych baraków karczmami bo to wcale tak nie powinno się nazywać.

Lubię klimaty w których dominuje drewno. Sam mieszkam w domku drewnianym i bardzo mi się to podoba. Nie raz jadłem obiady w karczmie to pamiętam to bardzo pozytywnie. Przede wszystkim karczma kojarzy mi się ze staropolskim jedzeniem. Tam gdzie najczęściej jadałem porcje były na prawdę poważne. Mam niedaleko siebie taką jedną karczmę w której czasem jadę na obiad czy piwo z kolegami. Jest to okropnie rzadko ale nie mówię że nigdy.

Karczma to bardzo dobre miejsce jeśli chodzi o perspektywę Euro 2012. Cała Europa przyjedzie do nas aby obejrzeć mecze. Człowiek jednak nie tylko meczami żyje lecz musi coś jeść. Trzeba zrobić tak aby większość przyjezdnych zachęcić do spróbowania polskiej, tradycyjnej kuchni. Nic tak dobrze nie robi jak duży talerz dobrego, polskiego jedzenia. Na takie porcje można liczyć właśnie w tych drewnianych karczmach.

5 komentarzy: