czwartek, 4 marca 2010

Domy z bali całoroczne

domy drewniane
Domy z drewna a domy z bali to coś innego. Niby nazwa ta sama ale różnica jest znaczna. Na chłopski rozum można tak pokazać różnicę między tymi dwoma domami. Dom z bali jest wykonany z drzewa w postaci bali a dom z drewna jest zrobiony z desek...Jest to jasne? Nie umiem tego inaczej wytłumaczyć aby budowa domów z bali była łatwiejsza. Z ciekawością spytam się o to fachowców z tej branży. Jak już nie raz pisałem domy drewniane są teraz bardzo popularne. To że ludzie wyjeżdżają do mniejszych miejscowości też mówiłem.

Takie wyobrażenie o domu z drewna jest takie że pomieszczenia są tam zimne. Jest to prawda bo bez odpowiedniej izolacji termicznej domy z bali nie są do mieszkania. Jest typ produkcji domów z drewna który opiera się na domach w których ludzie bez problemu mogą mieszkać cały rok. Domy z bali całoroczne to inne domy z drewna niż małe domki drewniane często spotykane w górach czy małych wsiach.

Domy drewniane pod klucz nie wliczają się w kategorię domów całorocznych. Tak na prawdę jeżeli ktoś się tym interesuje niech sobie popatrzy w necie. Czy się wpisze domy z bali czy domy drewniane to wyskoczy nam tysiące stron na których są przydatne informacje.

Informacją z innej beczki jest kostka ogrodzeniowa która musi być dopasowana do domu z drewna. Nie może być to zwykłe betonowe ogrodzenie bo nie po to stawia się ładny domek z drewna aby ogradzać go betonem, bez przesady...

1 komentarz:

  1. Cudownie prezentują się takie domki. Dotychczas sądziłam, że nadają się do zamieszkania jedynie wiosną, latem, ale jak widać, byłam w dużym błędzie. Powiedźcie mi, jakie drzwi pasują do takiej budowli https://www.ceneolokalnie.pl/bydgoszcz/drzwi/szukaj-libella-odrdzewiacz-fosol-0-5l? A okna? Robicie wszystko w drewnie? Planujemy z mężem budowę i co prawda nie brałam pod uwagę tego typu domków, ale chyba się będziemy musieli jeszcze porządnie zastanowić.

    OdpowiedzUsuń