wtorek, 12 października 2010

Zima w domku z drewna


Mówiąc domek z drewna nie mam na myśli chatki myśliwskiej w której jest zimno jak diabli i gdzie nie da się mieszkać w zimę z powodu temperatury. Nie można myśleć że domy z drewna w okresie zimowym to istna masakra dla ich właścicieli. To że z zewnątrz jest drewno nie oznacza że jest to jedyna warstwa izolacyjna. Domy z drewna> mają o tyle lepiej że popularne są w nich kominki. Niech zazdroszczą wszyscy ci którzy mieszkają w bloku. Ciepłe wieczory przy kominku to nie tylko romantyczne sceny rodem z filmów ale przede wszystkim wielkie odprężenie i radość.

Zima w domku z drewna zdecydowanie jest bardziej aktywniejsza niż w bloku czy domu wyposażonym w centralne ogrzewanie. Przede wszystkim trzeba palić w piecu. Kilka razy dziennie trzeba dorzucić do pieca. Najlepsze jest w tym to że kiedy tego chcemy możemy po prostu nie palimy w piecu. Oszczędność niewiarygodna porównując fakt że w blokach nawet jeśli siedzimy w lodowatym mieszkaniu to i tak musimy płacić za ogrzewanie.

Już nawet nie chcę wspominać o tym że zima w domu z drewna wygląda o wiele przyjemniej. Jest się bliżej natury, czynnie działa na to aby cała posesja była odśnieżona. Niby pracy jest dużo, powinniśmy narzekać, ale dla mnie odśnieżanie, zwalanie śniegu z dachu czy skrobanie oszroniałych szyb samochodowych jest całą esencją zimy. Bez tego na prawdę ta pora roku byłaby straszliwie nudna i szara.

37 komentarzy:

  1. Faktycznie domy drewniane są ciepłe jeśli się je dobrze ociepli?
    Zapraszam na moją stronę, na której dostępna jest oferta usług sprzątających

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim domu idealnie sprawdza się kominek.
    Zapraszam na moją stronę internetową, na której dostępna jest oferta różnego rodzaju kominków

    OdpowiedzUsuń
  3. Zimą w takim domu być to fantastyczna sprawa, niezapomniany klimat, dom z drewna wg mnie to bardzo fajna lecz droga opcja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dom z drewna jak najbardziej sprawdza się zimą, pod warunkiem, że jest w jakikolwiek sposób zaizolowany. Dorzucanie drewna do kominka w środku nocy, żeby utrzymać ciepło do rana, jest jednak mało zabawne. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moi rodzice mają dom z drewnianych bali, polecam wszystkim. Zimą troche męczy dorzucanie do kominka, za to ogień przepiękny i klimat niepowtarzalny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny ten domek. Pytanie tylko jak jest z trzymaniem ciepła w takim domu. Przecież to tylko gołe drewno bez żadnego ocieplenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałbym mieć taki domek, wygląda świetnie, zimą jeszcze lepiej, ma swój kliamt, mam andzieje ze spędzę kiedys wakacje w takim domku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już nie mogę się doczekać zimy, oby w tym roku w ogóle była.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam oglądać takie domki ośnieżone. W Zakopanem wygląda prześlicznie wszystko zimą. A no i ogólnie zastanawiam się nad kupnem takiego domku. Ale wiem, że są to bardzo dużo koszty. Lecz może kiedyś uda się zebrać takie fundusze. A ja ostatnio czytałem na http://boreliozaonline.pl/pytania-odpowiedzi bardzo ciekawe informacje. Jest tam masa pytań i odpowiedzi, które przydadzą się każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam podobny domek w bieszczadach, niestety nie było w tym roku zbyt dużo śniegu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie domki wyglądają pięknie zimą, ale jest w nich troszkę zimno :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecież takie domki mają ogrzewanie. To że są z drewna nie oznacza że nie są ogrzewane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze ocieplony domek i nie powinno być żadnych problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama mieszkam w drewnianym domu i bardzo ciekawie czyta mi się Twoje wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda to naprawdę świetnie. Zawsze marzyłam o takiego typu domku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mieszkam bloku i Twoje opisy jak wygląda zima w drewnianym domku brzmią trochę przygodowo xD chciałbym kiedyś tak pomieszkać, a może nawet zamieszkać w takim domku :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie by się podobało tak, ale tylko na tydzień w ramach urlopu :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym mieć kiedyś drewniany domek w górach by zrobić z niego wakacyjną bazę wypadową dla mojej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne, może kiedyś będzie mnie stać na taki domek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej, przecudowne, chciałabym kiedyś chociaż chwilę w takim pomieszkać :3

    OdpowiedzUsuń
  21. Prawda... może kiedyś uda mi się w taki zainwestować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojej, ciekawe jak to jest w takim domku zimą :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojej, marzy mi się pomieszkać kiedyś w takim domku :D

    OdpowiedzUsuń
  24. kurcze, taki domek to duże przedsięwzięcie :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Super wpis, może kiedyś się skuszę na kupno takiego domku

    OdpowiedzUsuń
  26. Zawsze marzyłem o takim domu... mam nadzieję, że kiedyś taki kupię :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Na przyszłą zimę na pewno się zdecyduje na taki domek.Zawsze o taki marzyłam

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny domek i ta zimowa sceneria. Oby na święta spadło trochę śniegu w tym roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Chciałabym taki domek sobie zbudować.ale na poczatek musze się trochę podszkolić co i jak. Na razie zainwestowałam w moich pracowników, bo potrzebowali tez kursów pod kątem budownictwa. kurdy załatwiłam na jgt

    OdpowiedzUsuń
  30. święta w takim domku muszą być magiczne :)

    OdpowiedzUsuń