czwartek, 10 czerwca 2010

Pozytywy domów z bali

Pisałem już na temat tego jakie zalety i jakie wady ma dom zbudowany z drewna. Opisywałem ale mam jakiś niedosyt. Teraz chcę przedstawić kilka podpunktów które powinny przekonywać nas do tego że domy z drewna to bardzo dobra decyzja.

Ja mieszkam w domu z drewna i jestem zadowolony. Nie mam jednak pomysłu jak mogę do tego przekonać innych ludzi. W sumie nie chodzi mi o samo przekonanie lecz o uświadomienie jakie możliwości na teraz budownictwo w naszym kraju. Budownictwo to moja życiowa pasja dlatego też piszę na właśnie tego typu tematy. No tak ale wracam już do zalet. Domy z bali przeżywają swoją druga młodość. Ludziom domy z drewna kojarzą się z ciepłem domowym,górami i pięknymi widokami. Oczywiście że tak jest bo na myśl o domu z drewna sam mam przed oczami górski krajobraz.

domy z drewna


Co jest takiego najlepszego w domu z drewna? Otóż utrzymywanie temperatury. Drewno w zimę potrafi utrzymać ciepło a w lecie zatrzymuje panujący w domu chłód. Nic więcej nie potrzeba. Zawsze się dziwie jak moi znajomi mieszkający w bloku w upalne dni otwierają wszystkie okna w domu. Ja jestem zdania że poprzez otwieranie okien całe ciepło zgromadzone na dworze wpada do mieszkania i w pomieszczeniach ciągle jest gorąco. To nic że wpada świeże powietrze...wpada też żar jaki panuje na zewnątrz.Dobra, koniec tematu....

Kolejne pozytywy domów z bali to trzymanie stałej wilgotności w domu. Człowiek najlepiej czuje się jak poziom wilgoci ciągle jest identyczny. Niestety, pogoda sprawia że wilgotność powietrza ciągle się zmienia. Drewno z którego wybudowaliśmy sobie domek dba o to aby wilgotność powietrza była na jak najlepszym poziomie dla człowieka. Dwa mocne argumenty które przemawiają za pomysłem kupna domu z drewna. Wiem że jest to wydatek więc decyzję trzeba przemyśleć. Następnym razem postaram się napisać jakie są pozytywy mieszkania w bloku czy domu murowanym...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz